Meest gestelde vragen

Authentieke producten

Zijn jullie producten biologisch?

Dat leggen we graag uit! Bij Lindenhoff draait alles om authentieke smaak. Onze ervaring leert dat die authentieke smaak in principe slechts bereikbaar is als de dezelfde eisen gehanteerd worden als de biologische landbouw officieel doet. De meeste door Lindenhoff geselecteerde producten zijn dan ook als biologisch aangemerkt.

Maar dat is voor ons altijd een middel tot een doel, en geen doel op zich. Daarom voeren we op onze eigen boerderij geen keurmerken. Wij streven er zelf altijd naar om zo lekker en gezond mogelijk voedsel te produceren, op een manier die het welzijn van dieren vooropstelt en die de aarde intact laat voor een volgende generatie. En we zijn altijd op zoek naar methoden en technieken die die doelen nóg beter haalbaar maken. Keurmerken hebben dan nauwelijks meerwaarde, en kunnen zelfs remmend werken.

Wij staan zelf voor onze producten, en laten de kwaliteit voor zich spreken. We kunnen de meest veeleisende chefs tot onze klanten rekenen, en die houd je niet voor de gek. Daarnaast kan iedereen zelf in Baambrugge langskomen om de boerderij te bekijken, en ons aan het werk te zien. Zodoende is de naam Lindenhoff zelf een beetje als keurmerk gaan gelden, dat ook als zodanig op het gehele assortiment afstraalt.

Wordt mijn bestelling echt op maat klaargemaakt?

Wij werken niet met een voorverpakt assortiment. Onze producten worden echt op maat voor u klaargemaakt, zo dicht mogelijk voor het moment van levering.

Het vlees dat u bij ons bestelt, wordt dus vers door onze slagers speciaal voor u gesneden. Zo kunt u bijvoorbeeld twee losse runderribeyes van 180 gram bestellen, maar u kunt er ook voor kiezen om ons een enkele dikke ribeye van 360 gram te laten snijden.

Voor kaas geldt hetzelfde: u kiest een product en het gewenste grammage, en vervolgens wordt dat door onze kaasmeesters voor u gesneden en verpakt.

Heeft u speciale wensen betreft het verpakken of de portionering van uw bestelling dan kunt u dit doorgeven in het vakje ‘voorkeuren‘ tijdens het afrekenen, of een mail sturen naar thuis@lindenhoff.nl.

Hoe worden de producten verpakt?

Vers vlees en ongesneden vleeswaren worden na het versnijden direct vacuüm verpakt. Gesneden vleeswaren worden verpakt in een kunststof schaaltje en geseald met luchtdicht folie – zo blijft het vlees mooi vers. Kaas wordt na het versnijden in speciaal kaaspapier gevouwen.

Ook onze groenten en fruit zijn nooit voorverpakt. Sterker nog, we proberen hier verpakking zoveel mogelijk te vermijden, omdat dit zowel het milieu als het product ten goede komt. Op de betreffende ochtend wordt uw order ‘s ochtends samengesteld uit een voorraad die vaak dezelfde dag nog vers is binnengekomen. Daarbij hebben we wederom smaak als uitgangspunt: de producten worden verpakt in een staat van rijpheid die na levering de best mogelijke smaak garandeert.

Heeft u speciale wensen betreft het verpakken van uw producten (bijvoorbeeld alles per stuk laten verpakken) dan kunt u dit doorgeven in het vakje ‘voorkeuren‘ tijdens het afrekenen, of een mail sturen naar thuis@lindenhoff.nl.

Hoe kan ik vlees en kaas het beste bewaren?

Op alle vlees en kaas staat THT-datum vermeld die een goede indicatie geeft hoe lang het product houdbaar is.

Vlees in een vacuumverpakking kan afhankelijk van dier en snit, en mits gesloten en bij een temperatuur van maximaal 4 graden bewaard, tot een week goed blijven. Weet u bij levering al dat u het nog langer wilt bewaren, dan kunt u het vlees het beste meteen in de vriezer leggen. Daar kan het tot een jaar goed blijven (hoe groter en magerder het vlees, hoe langer het duurt voordat enig kwaliteitsverlies optreedt).

Vlees is een levend product, en kan enigszins van uiterlijk veranderen zonder bedorven te zijn. Zo kan vacuumverpakt vlees door zuurstofgebrek iets kleur verliezen. Als het vlees echter even voor de bereiding uit de verpakking wordt gehaalt, kan het ‘ademen’ en komt de kleur vanzelf weer terug.

Los daarvan kunnen lichte verkleuringen zich voordoen omdat wij geen kleurstoffen en speciale gassen gebruiken om het vlees kunstmatig van kleur te voorzien, en vormen zulke onregelmatigheden dus eerder een teken van authenticiteit dan van slechte kwaliteit.

Ook kaas is een levend product, dat zich in uw bezit nog verder ontwikkelt. Zo krijgen sommige kazen in de loop van tijd een minder frisse en meer nootachtige smaak, zonder dat daarmee ook de kwaliteit achteruit gaat. Daarbij moet gezegd worden dat verse en jongere kazen in kortere tijd geconsumeerd moeten worden, en vrij moeten blijven van schimmel. Oudere kazen mogen in principe wel verder schimmelen, waarbij ongewenste stukken gewoon weggesneden kunnen worden.

Denk er overigens aan om uw kazen op het juiste moment uit de ijskast te halen! De meeste kazen zijn het lekkerst als ze op kamertemperatuur zijn en moeten dus even buiten de ijskast op temperatuur komen. Blauwe kazen worden daarentegen doorgaans koud gegeten, en kunnen dus langer gekoeld blijven staan.

Hoe kan ik vlees het beste ontdooien?

Ontdooien zonder kwaliteitsverlies is een langzaam een voorzichtig proces. Idealiter verloopt dat proces als volgt:

  • U haalt het vlees een dag van tevoren uit de vriezer en legt het op een bord in de ijskast, zodat het rustig kan ontdooien. Grote stukken vlees hebben zeker 24 uur nodig om volledig te ontdooien.
  • U haalt het vlees, afhankelijk van de grootte, een half uur tot een paar uur voor het bereiden uit de ijskast, zodat het op kamertemperatuur kan komen.
  • Zo’n tien minuten voor het bereiden haalt u het vlees uit de vacuümverpakking, zodat het even kan ademen en wat kleur terug kan krijgen.

Staan de omstandigheden het u niet toe zo lang de tijd te nemen, dan kunt u het vlees in een bak water afhankelijk van de grootte in ongeveer een uur ontdooien. Leg daarvoor het bevroren vlees in de vacuumverpakking (of anderszins volledig afgesloten) in een bak koud water, en vervang het water iedere 20 minuten. Bereid het vlees zodra het op temperatuur is gekomen.

Sommige producten hebben het woord ‘ontdooid’ in de titel. Wat betekent dat?

Sommige producten, zoals worsten, worden niet dagelijks vers gemaakt. Omdat wij niet met conserveringsmiddelen werken, is het dan noodzakelijk dat we deze producten meteen invriezen. Op het moment dat u ze geleverd krijgt, zijn ze dus ‘ontdooid’. Op de verpakking staat uiteraard hoe lang ze in de ijskast houdbaar zijn. Ze kunnen alleen niet nogmaals ingevroren worden.

Leveren jullie ook maaltijdboxen?

Wij bieden een breed assortiment aan voor de liefhebber van de mooiste producten, en we willen die liefhebber de mogelijkheid geven om vrijuit in onze webshop rond te winkelen. Daarom werken we niet met verrassingsboxen en abonnementen.

Wel stellen we soms pakketten samen op basis van wisselende thema’s en seizoenen, die meestal een volledige maaltijd voor vier personen bevatten. Denk bijvoorbeeld aan een paasontbijtpakket, een aspergepakket of een barbecuepakket.

Daarnaast publiceren we regelmatig inspirerende recepten waarvan de ingrediënten gemakkelijk in één keer te bestellen zijn.

Bestellen

Kan ik het gewicht van mijn vlees zelf kiezen?

Wilt u een groot stuk entrecôte of juist meerdere kleine stukken van de bavette? Geen probleem! Het vlees dat u bij ons bestelt, wordt door onze slagers op maat voor u gesneden. Gebruik hiervoor de opties ‘aantal’ en ‘grammage’ op de productpagina. Ook kunt u kiezen, hoe de stukken worden verpakt, bijvoorbeeld 3 apart verpakte steaks of juist liever alle stukken bij elkaar. Dit geeft u gewoon aan in het veld voor speciale voorkeuren tijdens het afrekenen. Het veld hiervoor vindt u in het afrekenscherm rechts onder uw betaalgegevens. Al ons vlees wordt gevacuumeerd en kan thuis – mits niet ontdooid – voor uw voorraad ook gelijk de vriezer in!

Hoe worden de producten verpakt?

Vers vlees en ongesneden vleeswaren worden na het versnijden direct vacuüm verpakt. Gesneden vleeswaren worden verpakt in een kunststof schaaltje en geseald met luchtdicht folie – zo blijft het vlees mooi vers. Kaas wordt na het versnijden in speciaal kaaspapier gevouwen.

Ook onze groenten en fruit zijn nooit voorverpakt. Sterker nog, we proberen hier verpakking zoveel mogelijk te vermijden, omdat dit zowel het milieu als het product ten goede komt. Op de betreffende ochtend wordt uw order ‘s ochtends samengesteld uit een voorraad die vaak dezelfde dag nog vers is binnengekomen. Daarbij hebben we wederom smaak als uitgangspunt: de producten worden verpakt in een staat van rijpheid die na levering de best mogelijke smaak garandeert.

Heeft u speciale wensen betreft het verpakken van uw producten (bijvoorbeeld alles per stuk laten verpakken) dan kunt u dit doorgeven in het vakje ‘voorkeuren‘ tijdens het afrekenen, of een mail sturen naar thuis@lindenhoff.nl.

Sommige producten hebben het woord ‘ontdooid’ in de titel. Wat betekent dat?

Sommige producten, zoals worsten, worden niet dagelijks vers gemaakt. Omdat wij niet met conserveringsmiddelen werken, is het dan noodzakelijk dat we deze producten meteen invriezen. Op het moment dat u ze geleverd krijgt, zijn ze dus ‘ontdooid’. Op de verpakking staat uiteraard hoe lang ze in de ijskast houdbaar zijn. Ze kunnen alleen niet nogmaals ingevroren worden.

Ik heb een bestelling gedaan maar wil nog iets toevoegen of wijzigen

Stuur even een mailtje naar thuis@lindenhoff.nl, dan gaan wij ons best voor u doen!

Het lukt niet om mijn bestelling te plaatsen, wat kan ik doen?

Ook onze website heeft soms ook een slechte dag! Als u problemen heeft met het plaatsen of afronden van uw bestelling kunt u het beste even mailen naar thuis@lindenhoff.nl of bellen naar 06 34082899 – dan kijken wij graag even met u mee!

Ik heb een kortingscode en/of cadeaubon, hoe gebruik ik deze?

Wat leuk dat u winkelt met een kortingscode of cadeaubon! Voer deze code in tijdens het afrekenen en geniet van onze producten!

Bezorgen en ophalen

Op welke dagen kan ik mijn bestelling laten bezorgen?

Onze chauffeurs rijden op woensdag, donderdag, vrijdag én zaterdag door heel Nederland en op woensdag en zaterdag naar Zeeuws-Vlaanderen om uw bestelling te bezorgen. Woont u in Amsterdam? Dan kunt u er ook nog voor kiezen om uw bestelling op maandag te ontvangen!

Bezorgen jullie door heel Nederland?

Jazeker, we bezorgen onze authentieke producten door heel Nederland! Alleen opde  Waddeneilanden kunnen we helaas (nog) niet komen. In Amsterdam en omstreken rijden we met onze eigen Lindenhoff busjes, buiten Amsterdam werken we samen met onze logistieke partner Leen Menken.

Wat zijn de bezorgkosten?

Voor slechts 4.95 euro kunt u ervoor kiezen om de mooiste boerenproducten door heel Nederland gekoeld bij u thuis te laten bezorgen! Op zaterdag kunt u tegen bijbetaling (7.95 euro) kiezen voor een kleiner tijdsvenster. Als u uw bestelling ophaalt bij onze Marché in Baambrugge betaalt u uiteraard geen bezorgkosten.

Wanneer moet ik mijn bestelling plaatsen?

Dat hangt ervan af waar u woont! Hieronder leggen we zo duidelijk mogelijk uit wanneer u het beste kunt bestellen om onze authentieke producten op tijd te ontvangen:

Woont u in Amsterdam, Amstelveen, Diemen of Amsterdam Zuid-Oost?

Plaats uw bestelling uiterlijk voor 23:59 de dag voor uw gekozen leverdag.

Bezorgkosten: 4,95 eur per bestelling

Bestellen tot 23:59 opvoor levering op
zondagmaandag (18:00 – 21:00)
dinsdagwoensdag (18:00 – 21:00)
woensdagdonderdag (18:00 – 21:00)
donderdagvrijdag (18:00 – 21:00)
vrijdagzaterdag Amsterdam (08:00 – 14:00)  Amstelveen (12:00 – 16:00)

Woont u buiten Amsterdam*?

Plaats uw bestelling uiterlijk om 23:59, 2 dagen voor uw gekozen bezorgdatum. U kunt kiezen tussen een levering overdag (geleverd tussen 8:00 en 18:00 of tussen 18:00 en 21:30)

Bezorgkosten: 4,95 eur per bestelling

Een dag voor de gekozen leverdatum ontvangt u een email met een geschatte levertijd (met een marge van +/- 30 minuten).

Bestellen tot 23:59 opvoor levering op
maandagwoensdag (8:00-13:00, 13:00-18:00 of 18:00 – 21:30)
dinsdagdonderdag (8:00-13:00, 13:00-18:00 of 18:00 – 21:30)
woensdagvrijdag (8:00-13:00, 13:00-18:00 of 18:00 – 21:30)
donderdagzaterdag (8:00-14:00) **

*: wij leveren niet op de Wadden-eilanden
**: Op zaterdag heeft u de mogelijkheid om te kiezen uit 2 extra tijdsvensters: (08.00-11.00) en (11.00-14.00). De bezorgkosten zijn dan €7.95 i.p.v. €3.95.

Moet ik de hele dag thuisblijven om op mijn bestelling te wachten?

Nee hoor! Tijdens het plaatsen van uw bestelling kiest u een tijdsvenster waarin wij uw bestelling komen bezorgen. Als u buiten Amsterdam woont ontvangt u de avond van tevoren een e-mail van onze logistieke partner Leen Menken met daarin de precieze bezorgtijd.

Vanaf welk bedrag bezorgen jullie thuis?

Vanaf 45 euro kunt u ervoor kiezen om uw boodschappen thuis te laten bezorgen. Gelukkig hebben we genoeg mooie authentieke boerenproducten om uit te kiezen!  Uw bestelling ophalen bij onze Marché in Baambrugge kan natuurlijk altijd.

Rijden jullie dan helemaal naar Groningen? Dat is toch niet duurzaam?

Daar hebben we natuurlijk aan gedacht! Daarom werken we voor alle bestelling buiten Amsterdam samen met onze logistieke partner Leen Menken. De bestellingen worden op onze boerderij opgehaald door Leen Menken. Vervolgens worden alle bestelling (ook van andere partijen waar Leen Menken mee samenwerkt) in hetzelfde postcodegebied verzameld en rijdt de chauffeur met een volle bus in één keer die kant op. Zo blijft het vervoer zo duurzaam mogelijk. 

Hoe worden de producten geleverd?

U ontvangt onze authentieke producten in een papieren Lindenhoff tas. De tas is makkelijk op te vouwen en kunt u recyclen of u kunt de tas meegeven aan de chauffeur bij een volgende bestelling. Uw bestelling wordt in gekoelde busjes geleverd zodat de producten nog mooi vers zijn bij ontvangst!

Ik wil mijn bestelling liever ophalen, hoe werkt dit?

U kunt er natuurlijk voor kiezen om uw bestelling op te halen bij onze Marché in Baambrugge en nog wat extra inspiratie op te doen, of u door onze slagers en kaasmeester te laten adviseren. U kunt dan gewoon uw bestelling plaatsen in onze webwinkel en vervolgens de dag en het tijdstip kiezen waarop u uw bestelling wilt komen ophalen – dan zorgen wij ervoor dat het voor u klaarstaat! 

Er ging iets mis of er miste iets in mijn bestelling. Wat kan ik doen?

Is er onverhoopt iets mis gegaan met uw bestelling of ontbreekt er een product? Voor dringende zaken kunt u bellen of whatsappen naar 06 34082899 ( bereikbaar op maandag – vrijdag tussen 9 en 17.30 uur en zaterdag tussen 10 en 16 uur). Voor vragen of opmerkingen met minder spoed kunt u mailen naar thuis@lindenhoff.nl. Uiteraard doen we ons uiterste best om zo snel mogelijk een passende oplossing te vinden!

Mijn bestelling heeft vertraging, wat moet ik doen?

Het kan onverhoopt voorkomen dat onze chauffeur door omstandigheden vertraging heeft. Uiteraard proberen wij u hier zo goed en tijdig mogelijk over te informeren zodat u hier rekening mee kunt houden. Mocht u wachten op uw bestelling en meer informatie willen dan kunt u het volgende doen:

Woont u buiten Amsterdam?
Neem dan contact op met onze logistieke partner Leen Menken op: 079 3634 179

Woont u in Amsterdam?
Neem dan contact op met onze klantenservice via: 06 34082899 ( bereikbaar op maandag – vrijdag tussen 9 en 17.30 uur en zaterdag tussen 10 en 16 uur).

Wordt mijn bestelling echt op maat klaargemaakt?

Wij werken niet met een voorverpakt assortiment. Onze producten worden echt op maat voor u klaargemaakt, zo dicht mogelijk voor het moment van levering.

Het vlees dat u bij ons bestelt, wordt dus vers door onze slagers speciaal voor u gesneden. Zo kunt u bijvoorbeeld twee losse runderribeyes van 180 gram bestellen, maar u kunt er ook voor kiezen om ons een enkele dikke ribeye van 360 gram te laten snijden.

Voor kaas geldt hetzelfde: u kiest een product en het gewenste grammage, en vervolgens wordt dat door onze kaasmeesters voor u gesneden en verpakt.

Heeft u speciale wensen betreft het verpakken of de portionering van uw bestelling dan kunt u dit doorgeven in het vakje ‘voorkeuren‘ tijdens het afrekenen, of een mail sturen naar thuis@lindenhoff.nl.

Horeca

Bent u een horecaondernemer?

U bevindt zich op dit moment in de webwinkel voor consumenten. Speciaal voor u als horecaondernemer hebben we een eigen site:

Home – Lindenhoff Horeca Professionals

Hoe kan ik de horeca afdeling bereiken?

Lindenhoff
Rijksstraatweg 9c
1396 JC Baambrugge

029 4291272
info@lindenhoff.nl

Maandag t/m vrijdag: 8:00 – 17:30 uur

Zaterdag: 8:00 – 16:00 uur

Ik heb een restaurant wie kan ik bellen?

Fantastisch dat u geïnteresseerd bent in Lindenhoff. Deze webwinkel is voor het laten thuisbezorgen bij particulieren – via de volgende link kunt u direct zien welke contactpersoon u voor uw regio kunt benaderen:

Verkoop – Lindenhoff Horeca Professionals

Marché

Wanneer is de Marché open?

Wat leuk dat u naar de Marché wilt komen. Onze boerenproducten, het Marché team en de koffie en verse appeltaart staan voor u klaar in de tuinkamer op:

donderdag: 12.00 -17.30
Vrijdag: 9.30 – 17.30
Zaterdag: 9.30 – 16.30pm

Let op: tijdens feestdagen kunnen onze openingstijden afwijken.

Wanneer is er weer iets te doen in de Marché

We organiseren regelmatig leuke activteiten en events bij onze Marché. Meld u aan voor onze nieuwsbrief of Facebookpagina om op de hoogte te blijven van de laatste nieuws uit Baambrugge.

Verkopen jullie ook lacanche fornuizen?

En wist u al dat u via onze Marché ook de ambachtelijke fornuizen van Lacanche uit de Bourgogne kunt bestellen? De fornuizen zijn er in verschillende maten, allerlei kleuren en kunnen naar wens worden samengesteld. Elk Lacanche fornuis wordt op maat in Frankrijk vakkundig vervaardigd. Vraagt u in de Tuinkamer gerust naar de mogelijkheden!

Staan jullie ook op een markt?

Wij zijn ook te vinden op de ZuiderMRKT in Amsterdam op de Jacob Obrechtstraat op zaterdag van 9 tot 17 uur! Weer of geen weer; Mike staat elke zaterdag samen met een van zijn collega’s voor u klaar met een selectie geportioneerd vlees, diverse vleeswaren en wild!

Mijn account

Kan ik ook zonder account bestellen?

Ja dat kan! Het is mogelijk om een ‘snelle’ bestelling te plaatsen, zonder dat u een account aanmaakt. Als u vaker bij Lindenhoff bestelt is het echter wel zo makkelijk om een account aan te maken. Zo kunt u eenvoudig uw eerder gekochte producten bekijken, een bestelling opnieuw plaatsen en adreswijzigingen doorvoeren.

Help, ik ben mijn wachtwoord vergeten!

Geen probleem, een nieuw wachtwoord is eenvoudig aangemaakt!

  1. Klik op de login button naast het winkelwagentje
  2. Klik  op wachtwoord vergeten en vul uw emailadres in. Druk vervolgens op “wachtwoord opvragen
  3. Binnen enkele minuten ontvangt u een e-mail met instructies om uw Lindenhoff wachtwoord te wijzigen.
  4. Zo kunt u weer heerlijke verder winkelen!

Onze dieren

Hoe leven de dieren bij jullie?

Bij Lindenhoff verkopen we de mooiste stukken vlees van rustieke rassen, afkomstig van onze eigen boerderij of van kleinschalige boerderijen in de omgeving met dezelfde visie. Onze dieren hebben een goed leven gehad met veel bewegingsvrijheid en hebben zich kunnen voeden met een natuurlijk dieet. Het dier wordt pas geslacht als het op een natuurlijke manier het streefgewicht heeft gehaald. Wilt u meer lezen over onze dieren en hoe onze boeren werken? Kijk dan hier!

Ik wil eens komen kijken op de boerderij, kan dat spontaan?

U bent van harte welkom om een kijkje te komen nemen bij ons op de boederij! Op de volgende dagen kunt u een kijkje nemen in de stallen bij onze Baambrugse biggen en Gasconne koeien en uiteraard ook gelijk een stuk overheerlijke appeltaart met koffie in de Tuinkamer proeven:

Donderdag: 12.00 – 17.30 uur
Vrijdag: 9.30 – 17.30 uur
Zaterdag: 9.30 – 16.30 uur

U kunt ons vinden op de Rijksstraatweg 21 in Baambrugge. Hopelijk tot snel!

Hoe worden de dieren geslacht?

Onze dieren worden geslacht bij een kleine lokale slachterij met veel respect voor het dier en het vak. Dit gebeurt kleinschalig en artisanaal. De dieren verblijven eerst een aantal dagen op het slachthuis om tot rust te komen en te wennen aan de omgeving. De slacht gebeurt vervolgens op een rustige, stressvrije manier.